Wednesday, August 19, 2009

sophie atau stereomonomu ?

betul ke ni terjadi ?..aku terjaga dari lena ku yang best..awal pulak tu..ntah ape yg mengacau tidur ku..dengan t-shirt n boxer yg dipakai..aku terhenti sejenak .. dan masih kemabukan ..arghh.. sifat malas yg jelas kelihatan.. kipas yg menyejukan suasana ku off kan..lalu terbangun nya aku dan hari baru mula ku sedari kehadiran nya..dan masih lagi pukul 6.40 morning..saturday ..ku capai handphone ku.. lalu bergerak dari katil ku yg agak bersepah .. bilik private ku di tinggalkan ..menuruni tangga.. hanye sepi dan aku kesejukan di pagi sabtu.. suasana masih gelap .. ku buka flat screen panel (TV) ..hanye melihat TV3 n cartoon yg ke kanak-kanak kan..ku rasa ku shj penghuni syurga ku ini..maybe yg lain pg skola n my brother pegi skola KOT..emm..flat screen panel(TV) ku off kan.. ku cuba pejam kan mata ku semula..dan listen to music..cannot sleep la coz tubuh ku masih fresh.. masa kini beralih ke 7.00 morning..n then handphone ku bersuara..dan tertulis hari jadi mu(sophie)..my brain mula berfikir ..nak bagi pe ?
aku imagine kan diri mu(sophie) yang comel.. hati tiba-tiba laen macam..nak bagi hadiah special to her(sophie)..but nak bagi pe? aku berfikir sekali lagi..ahh..ku fikir laen kali..now , nak siap-siap utk ajak die(sophie) pegi dinner tonight..woohooo ! what a genius..aku think nak wat romantic dinner just us that nite..yes !!

but,masih pagi lagi..so, aku makan breakfast..sebiji telur half masak n tea O ..ku rasa sesuatu yg sgt penting ter tinggal..mandi..aku menaiki tangga dengan laju n take my towel ..mandi yg lama..lepas tu, ahh..segar nya ..ku capai boxer n shorts..ku turun ke tingkat bawah tanpa ber baju tapi berseluar..suasana masih sepi, sunyi , bosan..tibe-tibe mimpi ngeri di realiti mula berlaku ..pabila ex-girlfriend(lisa) ku menghantarkan sms pd ku time tengah hari dalam pukul 12.30..aku pelik nape die(lisa) nak contact aku lg sedangkan die(lisa) yg minta clash..aku mls nak reply ..n then, die(lisa) berada di depan rumah ku..die(lisa) kaya, hotstuff , n cute..die(lisa) bersama driver nya..die(lisa) jeritkan nama ku..n she(lisa) say 'i m sorry'...aku keluar n talk to her(lisa)..die(lisa) cakap sori n nak berbaik baik semula..aku maafkan die(lisa) ...aku suruh die(lisa) balik..die(lisa) degil dan tak nak dengar cakap ku..so aku cakap yang kite just can be frenz..so , die(lisa) terime jer but still not happy..die(lisa) masuki kereta branded die(lisa) dan terus hilang dari pandanganku..

sekarang pukul 2.30 petang..panas terik di luar dan juga di hati ku..bosan juga terasa seperti hari minggu yang lepas..ku duduk di kerusi..sambil secawan tea O , my favourite..hanye melihat, dan tibe-tibe ali(kawan band) datang n bagitau band kami menang dalam battle of the band n masuk final..wow...aku tekejut la..aku ada band .. band aku dipanggil 'steoromonomu' ..terdiri dari aku sbg guitar+vocal , ali sbg bass+vocal , jems sbg drum , epul sbg lead guitar , ramly sbg keyboard/sync..kami perform lagu 'biscuit'..so , die cakap malam nie kami akan bertanding..tapi , hari jadi sophie macam mane? aku pon terfikir ..sanggup ku luka kan hati kawan-kawan atau hati sophie..macam mane nie? otak ku ber celaru dan tak tau nak buat macam mane? antara pertandingan yang akan mengubah segala kehidupan aku atau perempuan yang selalu menceria kan hati ku..
so , aku suruh ali prepare first..practice first tanpa aku..

hati ku resah..bimbang ..takut segala perancangan ku tak akan terjadi..sekarang suda pukul 6.00..sepatut nya ku bersiap untuk perform..but sophie macam mane ? ku suda menghantar sms pada die(sophie)..aku di ruang gelap di mana duniaku begitu jua..aku suda bersiap dgn hanye baju v-neck dan vest..seluar jeans berwarna hitam yg straight cut..aku sungguh menawan untuk malam ini... aku decided untuk hampakan band aku...so , aku naek teksi ke restaurant yg menjadi mlm romantik kami..aku suda sampai ..hati ku gembira dgn sejambak bunga yg harum di tgn ku...si sophie comel suda berada di meja makan...malam itu hanye kami sahaja pelanggan ...sungguh romantik..dan tibe-tibe ali call...ali tanye aku di mana ? aku jawab 'aku sorry.. ' ....sophie terdengar perbualan kami...sophie bertanye padaku ada apa-apa masalah nye...masa itu, seluruh band aku kecewa..tapi aku tak nak wat cam nie..aku terangkan segala pada sophie..dan masa itu juga , sophie benarkan malam romantik ini berlalu....aku terkejut..so aku dah decided nak wat something sweet untuk die..

aku pegang tangan die(sophie) dan cakap lari...kami lari ke pentas pertandingan battle of the band yg tak beberapa jauh sangat..kami berlari dengan riang dan gembira di malam itu...selepas beberapa minit..aku terserempak dgn lisa...lisa benarkan kami tumpang kereta nya...lisa sangat lain...dia dah berubah...cantik dr dlm..n suda terima kenyataan yg sophie dan aku adalah pasangan....thanks to her , kami sampai tepat pada waktu .....aku dan band aku sungguh happy gler ....n aku decided aku nak duet with sophie ..malam itu...aku tak kisah kerna aku nak sume happy...my band faham..kami just band baru dan tak mungkin boleh menang...so sophie juga setuju...walau dia agak mengigil..haha..but kami sume akan make malam ni special to all ... beberapa minit, band kami dipanngil untuk perform dan kami cover lagu ini... (thanx to ariff bubu W.A.D yg kenalkan n ajar aku maen lagu nie )







n what a suprise..everyone nyanyikan lagu ini juga...n paling karut ,kami menang ...haha...it is joke or what...tak sangka gler...aku dan sophie bergelak tawa...n aku tak nak ia berakhir macam nie walaupon kami happy untuk kemenangan yg tak disangka ini..aku tinggalkan stage time upacara hadiah....aku bawa die ke tempat istimewa...aku bawa sophie ke situ tempat yang mengalahkan fantasi...di situ langit malam jelas kelihatan..bintang-bintang turut berkelipan seperti mengalukan kami di malam itu...di situ juga, kisah malam kau dan aku menjadi history..yg bersaksikan bulan purnama..

-end story-
-tamat-
-titik noktah-

No comments:

Post a Comment